Lekcija 3: Točkovanje

Mala šola ameriškega nogometa

Rezultati tekem ameriškega nogometa ponavadi izgledajo nekako takole, 15-7, 23-28, 31-8, pa ste se že kdaj spraševali kako dejansko pridejo ekipe do teh točk?

TDUltimativni cilj igre je doseči touchdown, ki ekipi prinese 6 točk. Touchdown je dosežen tako, da ekipa, ki napada z žogo prečka črto, ki označuje končno cono (end zone). Žoga je lahko v končno cono prinešena  ali pa tako, da jo lovilec ujame v končni coni. Sodnik, ki sodi touchdown ob zadetku dvigne obe roki visoko v zrak.

Po doseženem touchdownu ima napadalna ekipa možnost doseči še dodatno točko (extra point) oziroma PAT (point after touchdown). Tako lahko k rezultatu prišteje še dodatno točko ali dve. Odločitev ali bo napad za PAT odigran za eno (one point conversion) ali dve točki (two point conversion) je prepuščena ekipi, potrebna je torej pametna kalkulacija, kaj je najbolj koristno za ekipo v danem trenutku.

Pri poizkusu za eno točko se igralec brcne žogo skozi gol, kar prinese 1 dodatno točko. To je najpogosteje izbrana opcija, saj je strel na gol veliko lažji kot doseči touchdown, hkrati je strel izveden iz neposredne bližine gola, kar pomeni, da je obrambni ekipi veliko težje blokirati takšen poskus strela.

Redkeje se ekipe odločajo za poizkus za dve točki (cilj je doseči touchdown), ta se sicer izvede iz 2 jardov, saj je točki težje doseči (glede na statistiko NFL je uspeh nekje 40%). Torej odločitev ali napadati za dve točki, sloni predvsem na tem ali ekipa ti dve točki nujno potrebuje in sta torej ključni za rezultat. Za konverzijo za 2 točki se torej ekipe najpogosteje odločajo v odločilnih trenutkih tekme, ko je razlika med njimi in nasprotniki minimalna, in jim dodatna točka lahko zagotovi zmago.

Obstaja tudi možnost da se pri napadu z dve točki ekipa odloči za tako imenovani »fake field« gol. To pomeni, da napadalna ekipa prelisiči nasprotnika tako, da igralec sicer nakaže, da bo žogo brcal na gol potem pa ekipa v zadnjem momentu spremeni akcijo in z napadom poizkuša doseči touchdown. Tu je še »broken play« kjer je sicer cilj napadalcev brcniti žogo na gol, vendar je brca zaradi napake neizvedena, zatem lahko napadalci poizkušajo doseči touchdown.

Vsak napad seveda ne vodi do touchdowna. V kolikor napadalna linija ne uspe doseči touchdown-a, vendar je v primerni bližini gola se lahko odloči za strel na gol (Field goal). Igralec mora pri tem z brcanjem žoge zadeti gol. Gol v tem primeru šteje 3 točke.

V kolikor sodnik dvigne obe roki v zrak, dlani pa ima sklenjene skupaj tSFo pomeni, da je dosodil safety. Safety je dosojen v kolikor je igralec, ki poseduje žogo podrt na tla v svoji končni coni. To se lahko zgodi na primer v primeru ko ekipa začne napad globoko na svojem delu igrišča ter se podajalec žoge ne more znebiti dovolj hitro ter ga obramba podre v njegovi lastni končni coni. Obrambna ekipa v tem primeru  dobi 2 točki.

Če torej strnemo vse v preprosto tabelo:

Touchdown = 6 točk

PAT (točke po touchdown-u) = 1 točka (strel na gol) ali 2 točke (igra)

Strel na gol iz igre = 3 točke

Safety = 2 točki

Verjamemo, da je točkovanje pri igri ameriškega nogometa morda kompleksnejše kot pri marsikaterem športu, vendar smo prepričani da vam bo po nekaj ogledih tekem, stvar popolnoma razumljiva.

Piše: Jasmina Rasinec (Mustangs Ljubljana)

Web Design BangladeshBangladesh Online Market